Gay-hieronta

Gay porno leffa seksikäs mies

gay porno leffa seksikäs mies

Valitse haluamasi malli ja nauti ilmaisesta seksichatista tai siirry täysin yksityiseen chatiin, jossa kaikki unelmasi käyvät toteen! Käyttäjämme ovat lähettäneet kaikki teräväpiirtovideomme.

Kaikki mallit voivat aina halutessaan ladata videoitaan ja myös katsella muiden liveseksivideoita! Täältä löydät tuhansia HD-videoita, joita ovat ladanneet kuumimmat, seksichat -ystäviä etsivät miehet, naiset ja transseksuaalit ympäri maailmaa. Meidän ilmaiset livechatiimme antavat sinulle mahdollisuuden selvittää, mitä nämä seksikkäät kuumikset mieluiten tekevät sängyssä ja mikä parasta voit toteuttaa sen heidän kanssaan meidän yksityisissä chat -huoneissamme.

Livechat -huoneet ovat paras paikka tavata seksuaalisesti vapautuneita nuoria naisia, jotka etsivät kuumia jätkiä! Voit aloittaa keskustelun kenen tahansa näiden kaunottarien kanssa ja kutsua heidät yksityiseen seksichatiin harrastamaan hikistä web-kameraseksiä.

Sivuillamme pääset tapaamaan likaisimpia, seksikkäimpiä tyttöjä koko maailmassa! Nämä kiimaiset ekshibitionistit eivät arkaile näyttää, miten paljon he nauttivat sinulta saamastaan huomiosta riisuutuessaan ja tyydyttäessä itseään tuottaakseen myös sinulle nautintoa. He kiihottuvat kuvatessaan itseään tekemässä likaisia, perverssejä juttuja ja näyttävät mielellään lähikuvakohtauksia itsestään sormettamassa pilluaan ja kokeilemassa uusia seksilelujaan livenä.

He rakastavat uusien seksitemppujen opettelua ja ovat aina avoimia ehdotuksille siitä, miten voivat tehdä esityksensä vieläkin mielenkiintoisemmaksi ja kiihottavammaksi sinulle! Meillä on tuhmia teinejä ja yliopistotyttöjä, isotissisiä beibejä ja pyöreäperseisiä kypsiä naisia, jotka kaikki etsivät miehiä ja naisia, jotka voivat räjäyttää heidän maailmansa nussimalla heitä kuin viimeistä päivää.

Haluatpa mieluummin isotissisen blondin, pyöreällä perseellä tai lempeän siron tytön pienillä tisseillä, tulet aivan varmasti löytämään täydellisen yksilön juuri sinulle yhdestä meidän lukuisista liveseksichateistamme! Täällä voit myös tavata seikkailunhaluisempia tyttöjä, jotka rakastavat amatööriseksivideoiden kuvaamista yhdessä poikaystäviensä kanssa.

Katsele heitä tekemässä likaisimpia, kovimpia seksikohtauksia. Seksi on villimpää kuin olit edes kuvitellut olevan mahdollista! Meiltä löydät laajimman valikoiman kuumia miehiä ja naisia, jotka tekevät kaikista unelmistasi totta. Älä tuhlaa enempää aikaa vaan liity BongaCamsiin saadaksesi elämäsi parasta web-kameraseksiä!

Kaikki tällä sivustolla olevat jäsenet ja henkilöt ovat sopimukseen perustuen kertoneet olevansa vähintään vuotiaita. Kaikki mallit Kilpailut Ilmaisia Poletteja 4 Etsi. Videon koon muuttaminen ja koko näyttö vain premium-jäsenille.

Sen ominaisuudet ovat oleellisesti rajoitetummat. Sen ominaisuudet ovat oleellisesti rajoitetummat ei-optimaalista videon laatua tai mahdollisuutta viivästetyyn suoratoistoon. Ota Flash käyttöön selaimellasi painamalla "rocker" -painiketta. Voit myös vapauttaa Flashin painamalla selaimen oikeassa yläkulmassa olevaa "puzzle" -kuvaketta. Flash Player -tuki Käytät tällä hetkellä chatin Flash-versiota: Jos et ole tyytyväinen siihen, miten Flash Player toimii tietokoneellasi , kokeile vaihtaa HTMLsivuston versioon painamalla "rocker" -painiketta.

Huomaa kuitenkin, että HTMLsivuston version ominaisuudet ovat huomattavasti rajoitettummat ei-optimaalista videon laatua tai mahdollisuutta viivästetyyn suoratoistoon.

Suosittelemme, että kaikki käyttäjät valitsevat chatin Flash-version tällä hetkellä käytössä. Luo oma ilmainen tilisi. Klikkaa tätä, jos haluat pienentää miniprofiilin. Jos haluat laajentaa miniprofiilin takaisin, klikkaa tästä. Vain premium-jäsenet voivat nähdä muiden käyttäjien nettikameroita.

Tullaksesi elinikäiseksi premium KULTA -jäseneksi ja avataksesi tämän ominaisuuden, sinun tulee vain ostaa vapaavalintainen määrä poletteja kerran!

Pohjois-Amerikan ja Länsi-Euroopan Top Se kertoo feministinä olemisen vaikeudesta, sen syvästä skitsofreenisyydestä, ainakin niin kuin minä — esimerkiksi epäonnisen pornon katselun yhteydessä — olen sen kokenut. Mutta mitä jos Miley saisi vain olla, purkupallonsa päällä, ilman pelastajia. Mitä jos Emma, Beyoncé, Rihanna ja Samira. Miksen jos minä, perse paljaana, jos haluan. Toiset taas ajattelevat, että kyseessä on strategia.

Nainen valitsee huonoista vaihtoehdoista itselleen sopivimman. Naisilta oletetaan seksikkyyttä, sillä se myy, ja moni nainen menee siitä missä aita on matalin. Siinä Levy ihmettelee kaikkialle levinnyttä raunch-kulttuuria, jossa naiset sekä tavoittelevat Playboysta tuttua ulkonäköä että osallistuvat saman estetiikan kuluttamiseen.

Levy ajattelee meidän sortuneen ansaan, jossa kuvittelemme seksuaalisen vapautumisen ja pornokuvaston lainaamisen olevan feminismin viimeisin voitto. Hänen mukaansa ilmiö on tosiasiassa keisarin uudet vaatteet: Levyn keskeinen ajatus tuntuu olevan, että naiset eivät oikeasti nauti tästä. Naisia pelureiksi kutsuvan ajatuksen ydin on, että nuoret naiset eivät lopulta kuitenkaan tee valintaansa vapaasti, koska naisille ei ole viihteessä tarjolla juuri muunlaisia reittejä.

Nuorten seksuaalikulttuuria teoksessaan American Hook Up: Miley  Cyrus vaihtaa esineellistämisen rahaan, julkisuuteen ja valtaan. Hänen valintansa on äärimmäisen poliittinen, koska suostumalla tekemään niin kuin häneltä odotetaan, hän on mukana säilyttämässä maailmaa, jossa nainen voi pärjätä vain myymällä kehonsa.

Jos Cyrus paljastaa kehoaan, hän ikään kuin luopuu siitä? Jos hän on seksuaalinen, se on toisia varten? Kuten moni Cyrusia kommentoinut, hooks epäilee, ettei Beyoncé ole vaikuttanut siihen, kuinka häntä esitetään.

Tässä kipupiste on, tässä feministien ongelman ydin. Nähdäkseni hooksin kritiikki liittyy laajempaan kapitalismin kritiikkiin, Beyoncén luokka-aseman haastamiseen ja hooksin rakkausteoretisointiin — aiheisiin, jotka kutsuvat omaa esseetään. Vaikka Beyoncé ja Miley ovat monella tapaa hyvin eri asioita mustien naiskehojen esittämiseen liittyy aivan oma problematiikkansa, aihe jota Koko Hubaran Ruskeat Tytöt -esseekokoelma ansiokkaasti perkaa , molemmat ovat nostaneet kysymyksen siitä, voiko vähäpukeisuus olla kumouksellista vai saako seksismi sen aina haltuunsa.

Kirjoittajat kuten hooks, Levy ja Wade korostavat vastuuta, joka liittyy yksittäisen feministin valintoihin suhteessa naisiin kollektiivina. He näkevät naiset aktiivisina toimijoina, joskin ehkä väärän tietoisuuden väärässä olevina. Naisen seksuaalisuus ei siis ole onnistunutta kapinaa. Roxane Gay kirjoittaa Bad Feministissä , että vaadimme naisilta liikaa. Jokaisen teoksen ja jokaisen taistelun tulisi olla kaikkien asioiden puolesta. Julkisuudessa olevien naisten, erityisesti feministien, tulisi olla kaikkea kaikille, ja kun he eivät ole, ristiinnaulitsemme heidät.

Naisen näkeminen vain objektina on ongelmallista, ei epäilystäkään. Mutta onko puhe, joka asettaa seksikkyyden, viehättävyyden tai kauneuden automaattisesti muut ansiot poissulkeviksi, korjausliike vai osa ongelmaa? Sulkeeko katsottavaksi suostuminen toimijuuden pois? Ariel Levy esimerkiksi kirjoittaa, ettei kuva Playboyssa ole fiksu uraliike ellei haaveile tulevaisuudesta seksibisneksessä. Vastustan Levyn väitettä, vaikka onkin niin, että seksuaaliseen kauneuskuvastoon astuttuaan nainen saa itseensä lähtemättömän tahran.

Playboy , strippitanko tai kameran linssi kaivertavat kehoon merkin, jonka jälkeen koko maailma tietää, ettei nainen ole kovin älykäs, sillä vähäpukeinen nainen on uhri, huora tai tyhmä. Mutta sen sijaan että Levy olisi huolissaan siitä, että tiettyyn kuvastoon suostuminen vähentää yhteiskunnan ja yhteisön arvostusta naisia kohtaan, hän puuttuu naisiin eikä juurikin yhteiskuntaan. Mitähän kävisi, jos sitä vastoin että varoittelemme tyttöjä kunnian menettämisestä, keskittyisimme kunnioittamaan heitä?

Aiemmin mainitsemani Samira Elagoz puhui muuten tärkeitä, kun hän kertoi teosprosessistaan. Hän puhui siitä kuinka hänelle on miehiä kuvatessaan tärkeää, että miehet saavat itse päättää, mitä kameran edessä tekevät ja mitä kameralle tallentuu. Miehet ovat katseen kohteena JA toimijoita. Miksi tämä on mahdollista miehille muttei naisille?

Kirjoitan tätä, koska koen, että huomiomme on väärässä paikassa: Vähäpukeisen naisen ympärille rakentuu umpikuja. Naisen seksuaalisuus on aina ongelmallista. Sitä pitää miettiä, se ei ole kevyttä. Useat viimeaikaiset puheenvuorot tuntuvat väittävän, ettei vähäpukeinen nainen nauti omasta kehostaan, vaan hän tekee tuon kaiken itseään vastaan. Joko pelatakseen, tai koska ei paremmasta ymmärrä, tai koska se on helppoa, mutta ei ainakaan siksi, että se tuntuu hyvältä.

Tai jos tuntuukin, niin ei saisi. Tai jos saisi, niin sitä pitäisi miettiä, se pitää problematisoida. Eräs elokuva-alalla työskentelevä ystäväni kertoi, kuinka koekuvausnauhoilla on välillä punkkarityttöjä poseeraamassa vähissä vaatteissa.

Hänestä nämä vastakulttuuria edustavat naiset ovat jollain tavalla pettäneet vakaumuksensa pyrkimällä olemaan seksikkäitä ja viehättäviä. Punkkarius on marginaalia, vastakulttuuria, seksikkyys massoille. Nämä kaksi ovat joko-tai, erilaisia rooleja, laatikoita, joista naiset ehkä parhaimmillaan valitsevat mihin solahtavat, ja tuo valinta on se, missä vapaus toteutuu.

Omanlaistaan he eivät voi seksikkyydestä muokata. Seksikkyys näyttäytyykin ystäväni puheissa alentumisena, luovuttamisena, jonakin, joka ei kuulu kapinaan. Se on antautumista, uhriutta. Mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Kuvittele hetki elokuvien naisia. Kuinka usein seksuaalisuus johtaakaan rangaistukseen. Tai jos se syttyy, se on itsetuhoisaa, olemassa vain, koska nainen on hukassa, koska hän ei enää piittaa. Katatonisessa tilassa vaeltavat itkuiset ja horjahtelevat Marilynit antautuvat seksiin, koska millään ei enää ole väliä.

Naisen holtiton seksuaalisuus vaatii aina selityksen, se täytyy psykologisoida aivan kuten naisen tunnekylmyyskin. Ajattelen Enter the Voidia. Hieno elokuva ei tarjonnut minulle minkäänlaista katsojapositiota, sillä se oli liian sukupuolittunut. Päähenkilö en ollut, enkä halunnut tunnistaa itseäni sisaresta, jonka seksuaalisuus tuntui olevan vain määrätöntä ahdistusta.

Vastuullinen feministi taas ei saa riisuutua, koska silloin hänen kehonsa antautuu mieskatseen ja kauneusstandardin armoille. Naisen seksuaalisuus on poliittista.

Naisen nautinto on poliittista. Älykästä ei kumpikaan ole. Miguel on losangelesilainen miesmuusikko. Hän lävähti tajuntaani feministisen Jezebel -nettijulkaisun kautta. Jezebelin artikkelissa kirjoittajat valuttavat kielellisiä ruumiinnesteitään Miguelistä kirjoittaessaan. Ja toki huomaan sen itsekin: Miguel on puhdasta seksiä. Minäkin haluan kieriskellä Miguelin kanssa lakanoissa.

Ja oudosti minullekin Miguelin seksuaalisuus on ensikatsomalta jollain tapaa arvokkaampaa, voimakkaampaa, kypsempää ja varmempaa kuin vaikkapa Mileyn. Mikä erottaa Miguelin ja Mileyn? Miksi Miguel on seksikäs ja uskottava? Miksi Miguel on itsenäinen toimija? Miksi musiikkibisneksen pahat sedät eivät voi käyttää Migueliä hyväkseen? Miksei kukaan ole huolissaan Miguelin puolesta? Entä Miguelin keho, eikö Miguelkin ansaitse korkeampaa arvostusta kuin vain seksuaalisen? Missä ovat avoimet kirjeet Miguelille?

Yksinkertainen vastaus on tietenkin se, että Miguel on mies ja Miley nainen. Jos en voi olla Miguel, onko minun oltava Miley? Mitä minun olisi tehtävä ollakseni Miguel? Minua suututtaa se teko, joka kieltää nuorelta naiselta kyvyn omaan harkintaan. Joka uhriuttaa ja asettaa aina yhä uudelleen ja uudelleen vanhan dikotomian, jossa nainen on huora tai madonna. Joka ei anna minun nauttia pornosta rauhassa. Minua suututtaa tämä historia, koska se saa minut problematisoimaan nautintoani.

Minua raivostuttaa tämä maailma, jossa minun on mietittävä kehoni, katseeni, nautintoni ja seksuaalisuuteni diskursseja, jossa minua vaaditaan esille, jossa samaan aikaan odotetaan seksuaalisuutta ja kauneutta ja rangaistaan ja syytetään niistä. Klassikkoteoksessaan Meidän kaikkien pitäisi olla feministejä Chimamanda Ngozi Adichie kirjoittaa kuinka huolestunut oli siitä, mitä laittaisi päälleen opettaessaan ensimmäistä kertaa maisteriopiskelijoita.

Hän olisi halunnut laittaa tyttömäisen hameen ja huulikiiltoa, mutta tiesi, että naisena hänen tulisi todistaa arvonsa ja tyttömäisyys ei toimi. Lekan päällä alasti keinuminen on eri asia kuin huulikiilto ja vääränlainen hame, tiedän toki tämän.

Mutta väitän, että kyse ei ole seksikkyyden asteesta tai tyylistä vaan naisellisina pidetyistä asioista. Kyse on siitä, että naiselliset piirteet maagisesti hylkivät arvostusta. Toisinaan syynä on hame, toisinaan verkkosukkahousut, joskus alastomuus, mutta se riittää kyseenalaistamaan kantajansa älyn.

Gay porno leffa seksikäs mies

CAMS XXX GAY HENTAI PORN MOVIES

: Gay porno leffa seksikäs mies

Gay porno leffa seksikäs mies Kalu nuoleminen homo ryhmä sex
SEKSI JOULUKALENTERI GAY PORN RAKEL LIEKKI Homoseksuaaliseen jyväskylä seksi bondage
SEKSIÄ HOMO TAKAAPÄIN MIES EJAKULAATION Oli nainen 1 tai 2, hän on huora. Nämä kaksi ovat joko-tai, erilaisia rooleja, laatikoita, joista naiset ehkä parhaimmillaan valitsevat mihin solahtavat, ja tuo valinta on se, missä vapaus toteutuu. Joten jos naisen ulkonäkö häiritsee sinua, katso pois. Meiltä löydät laajimman valikoiman kuumia miehiä ja naisia, jotka tekevät kaikista unelmistasi totta. Tämä sivusto mahdollistaa pääsyn materiaaliin, tietoihin, mielipiteisiin, sisältöön ja kommentteihin, joissa on selvästi seksuaalista materiaalia yhteisesti "selvästi seksuaalinen materiaali".
Varma orgasmi fressi homoseksuaaliseen kuopio ryhmäliikunta Ariel Levy esimerkiksi kirjoittaa, ettei kuva Playboyssa ole fiksu uraliike ellei haaveile tulevaisuudesta seksibisneksessä. A   S   M   L Kuvatyyppi: Navigoimalla verkkosivustolla hyväksyt evästeiden käytön evästeitä koskevan käytäntömme mukaisesti. Playboystrippitanko tai kameran linssi kaivertavat kehoon merkin, jonka jälkeen koko maailma tietää, ettei nainen ole kovin älykäs, sillä vähäpukeinen nainen on uhri, huora tai tyhmä. Nimittäin se että O'Connor noin vaan teki Cyrusista — huoran. Järjetöntä kyllä, Miley-keskustelun perusteella viihdeteollisuudessa kaikki naisen seksuaalisuus vaikuttaisikin olevan huoruutta.

Iso kaunis mies seksiseuraa homo lappi

Valitse haluamasi malli ja nauti ilmaisesta seksichatista tai siirry täysin yksityiseen chatiin, jossa kaikki unelmasi käyvät toteen! Käyttäjämme ovat lähettäneet kaikki teräväpiirtovideomme. Kaikki mallit voivat aina halutessaan ladata videoitaan ja myös katsella muiden liveseksivideoita! Täältä löydät tuhansia HD-videoita, joita ovat ladanneet kuumimmat, seksichat -ystäviä etsivät miehet, naiset ja transseksuaalit ympäri maailmaa.

Meidän ilmaiset livechatiimme antavat sinulle mahdollisuuden selvittää, mitä nämä seksikkäät kuumikset mieluiten tekevät sängyssä ja mikä parasta voit toteuttaa sen heidän kanssaan meidän yksityisissä chat -huoneissamme. Livechat -huoneet ovat paras paikka tavata seksuaalisesti vapautuneita nuoria naisia, jotka etsivät kuumia jätkiä!

Voit aloittaa keskustelun kenen tahansa näiden kaunottarien kanssa ja kutsua heidät yksityiseen seksichatiin harrastamaan hikistä web-kameraseksiä. Sivuillamme pääset tapaamaan likaisimpia, seksikkäimpiä tyttöjä koko maailmassa!

Nämä kiimaiset ekshibitionistit eivät arkaile näyttää, miten paljon he nauttivat sinulta saamastaan huomiosta riisuutuessaan ja tyydyttäessä itseään tuottaakseen myös sinulle nautintoa. He kiihottuvat kuvatessaan itseään tekemässä likaisia, perverssejä juttuja ja näyttävät mielellään lähikuvakohtauksia itsestään sormettamassa pilluaan ja kokeilemassa uusia seksilelujaan livenä.

He rakastavat uusien seksitemppujen opettelua ja ovat aina avoimia ehdotuksille siitä, miten voivat tehdä esityksensä vieläkin mielenkiintoisemmaksi ja kiihottavammaksi sinulle! Meillä on tuhmia teinejä ja yliopistotyttöjä, isotissisiä beibejä ja pyöreäperseisiä kypsiä naisia, jotka kaikki etsivät miehiä ja naisia, jotka voivat räjäyttää heidän maailmansa nussimalla heitä kuin viimeistä päivää.

Haluatpa mieluummin isotissisen blondin, pyöreällä perseellä tai lempeän siron tytön pienillä tisseillä, tulet aivan varmasti löytämään täydellisen yksilön juuri sinulle yhdestä meidän lukuisista liveseksichateistamme! Täällä voit myös tavata seikkailunhaluisempia tyttöjä, jotka rakastavat amatööriseksivideoiden kuvaamista yhdessä poikaystäviensä kanssa. Katsele heitä tekemässä likaisimpia, kovimpia seksikohtauksia. Seksi on villimpää kuin olit edes kuvitellut olevan mahdollista!

Meiltä löydät laajimman valikoiman kuumia miehiä ja naisia, jotka tekevät kaikista unelmistasi totta. Älä tuhlaa enempää aikaa vaan liity BongaCamsiin saadaksesi elämäsi parasta web-kameraseksiä!

Kaikki tällä sivustolla olevat jäsenet ja henkilöt ovat sopimukseen perustuen kertoneet olevansa vähintään vuotiaita. Kaikki mallit Kilpailut Ilmaisia Poletteja 4 Etsi.

Videon koon muuttaminen ja koko näyttö vain premium-jäsenille. Sen ominaisuudet ovat oleellisesti rajoitetummat. Sen ominaisuudet ovat oleellisesti rajoitetummat ei-optimaalista videon laatua tai mahdollisuutta viivästetyyn suoratoistoon.

Ota Flash käyttöön selaimellasi painamalla "rocker" -painiketta. Voit myös vapauttaa Flashin painamalla selaimen oikeassa yläkulmassa olevaa "puzzle" -kuvaketta. Flash Player -tuki Käytät tällä hetkellä chatin Flash-versiota: Jos et ole tyytyväinen siihen, miten Flash Player toimii tietokoneellasi , kokeile vaihtaa HTMLsivuston versioon painamalla "rocker" -painiketta.

Huomaa kuitenkin, että HTMLsivuston version ominaisuudet ovat huomattavasti rajoitettummat ei-optimaalista videon laatua tai mahdollisuutta viivästetyyn suoratoistoon. Suosittelemme, että kaikki käyttäjät valitsevat chatin Flash-version tällä hetkellä käytössä. Luo oma ilmainen tilisi. Klikkaa tätä, jos haluat pienentää miniprofiilin.

Jos haluat laajentaa miniprofiilin takaisin, klikkaa tästä. Vain premium-jäsenet voivat nähdä muiden käyttäjien nettikameroita. Tullaksesi elinikäiseksi premium KULTA -jäseneksi ja avataksesi tämän ominaisuuden, sinun tulee vain ostaa vapaavalintainen määrä poletteja kerran! Pohjois-Amerikan ja Länsi-Euroopan Top Siinä missä miehen poliittisuus on transendenttiä, ulkoistettua ja maailmassa, naisen politiikka tehdään naisen keholla, fyysisesti.

Tämä johtaa siihen, että naisen poliittisuus on aina nainen itse. Aivan kuin keho olisi naisen poliittisin mahdollinen kannanotto. Se on epäreilua, eikä vähiten siksi, ettei nainen voi paeta kysymystä kehostaan. Teki nainen niin tai näin, peitti tai paljasti, niin siinä se on, polttavana ja poliittisena. Hänen kehonsa manifestaatiot kutsuvat keskusteluun ja vaativat mielipiteitä. Tai näin meille ainakin on uskoteltu.

Kesäkuussa Hangon teaterträffenillä nähtiin suomalais-egyptiläisen Samira Elagozin teos Cock cock who's there? Projektista niin ikään syntynyt Craigslist Allstars -dokumenttielokuva [] nähtiin syyskuussa Rakkautta ja Anarkiaa -elokuvafestivaaleilla.

Esityksen jälkeen vedin paneelikeskustelun, jossa teoksen tapa esittää naisen seksuaalisuutta aiheutti ristiriitaisia reaktioita. Joku huomautti, että asettumalla katseen kohteeksi Elagoz vain tekee itsestään objektin ja on oikeastaan osa ongelmaa. Hän myös asettaa itsensä vaaraan, huomautti toinen.

Esitys jättikin kaksi kysymystä: Miksi naisen seksuaalisuus ei tunnu mahtuvan samaan kehoon toimijuuden kanssa? Ja miksi katseella on valta muuttaa sen kohteena oleva nainen uhriksi? Eräs viihdettä ja vähäpukeisia naisia käsittelevistä lempiaiheistani on Miley Cyrus , Wrecking Ball ja avoimet kirjeet. Mileyn paikalle tosin olisi vaihdettavissa melkein kuka tahansa viihdeteollisuudessa esiintyvä, paljasta ihoa joskus näyttänyt nainen: Syyskuussa Miley Cyrus julkaisi musiikkivideon, jonka ohjasi mallejaan hyväksikäyttänyt ja hyperseksuaalisista kuvistaan tunnettu miesvalokuvaaja.

Ymmärrän entisen lapsitähden tarpeen repäistä itsensä irti vanhasta imagosta, mutta sovinistin valinta kameran taakse oli feministinen huti. Itse asia ei kuitenkaan ollut ohjaaja vaan videon sisältö. Videolla Miley keinuu alasti purkupallon päällä. Miley nuolee vasaraa ja lyö sillä seinän rikki. Wrecking Ballin aiheuttama keskustelu on yksi parhaista johdatuksista naisen vähäpukeisuuden kipupisteisiin. Se sai aikaan huomattavasti suuremman kohun kuin esimerkiksi Cyruksen kyseenalaiset hiphop-kulttuurilainat samaisen imagon uudistamisen yhteydessä.

Mileyn kohdalla kaiken aloitti laulaja Sinead O'Connorin avoin kirje, jossa O'Connor kirjoittaa äitiyden hengessä, rakkaudella. Hänen huolensa oli, että Miley Cyrus on nuori ja musiikkialan raadollisten miesten käytettävissä. O'Connor uskoi, että Cyrus on huijattu esiintymään vähäpukeisena ja ettei hän välitä itsestään, koska suostuu tähän.

Todellista voimaantumista olisi kieltäytyä kehonsa hyväksikäyttämisestä, O´Connor kirjoitti. Kuten myös, että Cyrusin keho on Cyrusille itselleen ja  tämän poikaystävälle. Valitettavasti tämä äitiys ja rakkaus asemoivat niin kirjoittajan kuin vastaanottajankin tiettyihin tuttuihin positioihin: O'Connor tietää, Cyrus ei. O'Connor on vanha ja kokenut, Cyrus nuori ja siis ymmärtämätön. O'Connorilla on toimijuutta, Cyrusilla ei.

Ja niin hyvää tarkoittava kirje vahvistaa iät kaiket vanhoja stereotypioita. Kirjeessä on muutenkin jotain perin tuttua. Nimittäin se että O'Connor noin vaan teki Cyrusista — huoran. O'Connorin mukaan alastomuudellaan Cyrus antoi muiden prostituoida itsensä, ja kun kirje sitten sai  — muun muassa feministeiltä — kiitosta, O´Connoria arvostettiin erityisesti siksi, ettei hän ole suostunut "huoraksi".

Mutta miksi feministi-kirjoittajat käyttävät tällaisia sanoja? Ja mitä  huoruus näissä puheenvuoroissa edes tekee? Järjetöntä kyllä, Miley-keskustelun perusteella viihdeteollisuudessa kaikki naisen seksuaalisuus vaikuttaisikin olevan huoruutta. Se on jotain mikä tapahtuu naiselle, mikä hänelle tehdään, tai mihin hän ajautuu olosuhteiden pakosta.

Toimijuutta se ei ole eikä voi olla. Puheevuoroissa oletuksena on, että naisen seksuaalisuus on aina hyväksikäytettävissä, aina ensisijaisesti muita varten. Tässä uhridiskurssissa nuoret naiset ovat kuin eksyneitä lampaita, jotka tarvitsevat valppaita paimenia pitämään sudet loitolla. Miley Cyrus voisi olla paimen mutta onkin lammas. Asemansa vuoksi hän ei nimittäin ole vastuussa ainoastaan omasta vaan kaikkien nuorten naisten kehosta.

Hän on lammas, joka vie muut lampaat — muut yhtä helposti sivupolulle harhautettavat neitoset, joita luonnolliselle raiskaustaipumukselleen alttiit miehet vaanivat — mukanaan surman suuhun. Alun perin hyväksi tarkoitettu neuvo alkaakin yhtäkkiä muistuttaa syytöksistä, joissa seksuaalisen hyväksikäytön uhri on itse syyllinen tapahtuneeseen. Tämä on tuttu kuvio: Miley-keskustelu osoittaa, ettei nainen voi paeta kehoaan ja että feministiksi julistautuvan naisen on oltava kahta tarkempana. Se kertoo feministinä olemisen vaikeudesta, sen syvästä skitsofreenisyydestä, ainakin niin kuin minä — esimerkiksi epäonnisen pornon katselun yhteydessä — olen sen kokenut.

Mutta mitä jos Miley saisi vain olla, purkupallonsa päällä, ilman pelastajia. Mitä jos Emma, Beyoncé, Rihanna ja Samira. Miksen jos minä, perse paljaana, jos haluan.

Toiset taas ajattelevat, että kyseessä on strategia. Nainen valitsee huonoista vaihtoehdoista itselleen sopivimman. Naisilta oletetaan seksikkyyttä, sillä se myy, ja moni nainen menee siitä missä aita on matalin.

Siinä Levy ihmettelee kaikkialle levinnyttä raunch-kulttuuria, jossa naiset sekä tavoittelevat Playboysta tuttua ulkonäköä että osallistuvat saman estetiikan kuluttamiseen. Levy ajattelee meidän sortuneen ansaan, jossa kuvittelemme seksuaalisen vapautumisen ja pornokuvaston lainaamisen olevan feminismin viimeisin voitto. Hänen mukaansa ilmiö on tosiasiassa keisarin uudet vaatteet: Levyn keskeinen ajatus tuntuu olevan, että naiset eivät oikeasti nauti tästä.

Naisia pelureiksi kutsuvan ajatuksen ydin on, että nuoret naiset eivät lopulta kuitenkaan tee valintaansa vapaasti, koska naisille ei ole viihteessä tarjolla juuri muunlaisia reittejä.

Nuorten seksuaalikulttuuria teoksessaan American Hook Up: Miley  Cyrus vaihtaa esineellistämisen rahaan, julkisuuteen ja valtaan. Hänen valintansa on äärimmäisen poliittinen, koska suostumalla tekemään niin kuin häneltä odotetaan, hän on mukana säilyttämässä maailmaa, jossa nainen voi pärjätä vain myymällä kehonsa.

Jos Cyrus paljastaa kehoaan, hän ikään kuin luopuu siitä? Jos hän on seksuaalinen, se on toisia varten? Kuten moni Cyrusia kommentoinut, hooks epäilee, ettei Beyoncé ole vaikuttanut siihen, kuinka häntä esitetään. Tässä kipupiste on, tässä feministien ongelman ydin. Nähdäkseni hooksin kritiikki liittyy laajempaan kapitalismin kritiikkiin, Beyoncén luokka-aseman haastamiseen ja hooksin rakkausteoretisointiin — aiheisiin, jotka kutsuvat omaa esseetään.

Vaikka Beyoncé ja Miley ovat monella tapaa hyvin eri asioita mustien naiskehojen esittämiseen liittyy aivan oma problematiikkansa, aihe jota Koko Hubaran Ruskeat Tytöt -esseekokoelma ansiokkaasti perkaa , molemmat ovat nostaneet kysymyksen siitä, voiko vähäpukeisuus olla kumouksellista vai saako seksismi sen aina haltuunsa. Kirjoittajat kuten hooks, Levy ja Wade korostavat vastuuta, joka liittyy yksittäisen feministin valintoihin suhteessa naisiin kollektiivina.

He näkevät naiset aktiivisina toimijoina, joskin ehkä väärän tietoisuuden väärässä olevina. Naisen seksuaalisuus ei siis ole onnistunutta kapinaa. Roxane Gay kirjoittaa Bad Feministissä , että vaadimme naisilta liikaa.

Jokaisen teoksen ja jokaisen taistelun tulisi olla kaikkien asioiden puolesta. Julkisuudessa olevien naisten, erityisesti feministien, tulisi olla kaikkea kaikille, ja kun he eivät ole, ristiinnaulitsemme heidät. Naisen näkeminen vain objektina on ongelmallista, ei epäilystäkään. Mutta onko puhe, joka asettaa seksikkyyden, viehättävyyden tai kauneuden automaattisesti muut ansiot poissulkeviksi, korjausliike vai osa ongelmaa?

Sulkeeko katsottavaksi suostuminen toimijuuden pois? Ariel Levy esimerkiksi kirjoittaa, ettei kuva Playboyssa ole fiksu uraliike ellei haaveile tulevaisuudesta seksibisneksessä. Vastustan Levyn väitettä, vaikka onkin niin, että seksuaaliseen kauneuskuvastoon astuttuaan nainen saa itseensä lähtemättömän tahran. Playboy , strippitanko tai kameran linssi kaivertavat kehoon merkin, jonka jälkeen koko maailma tietää, ettei nainen ole kovin älykäs, sillä vähäpukeinen nainen on uhri, huora tai tyhmä.

Mutta sen sijaan että Levy olisi huolissaan siitä, että tiettyyn kuvastoon suostuminen vähentää yhteiskunnan ja yhteisön arvostusta naisia kohtaan, hän puuttuu naisiin eikä juurikin yhteiskuntaan.

Mitähän kävisi, jos sitä vastoin että varoittelemme tyttöjä kunnian menettämisestä, keskittyisimme kunnioittamaan heitä? Aiemmin mainitsemani Samira Elagoz puhui muuten tärkeitä, kun hän kertoi teosprosessistaan. Hän puhui siitä kuinka hänelle on miehiä kuvatessaan tärkeää, että miehet saavat itse päättää, mitä kameran edessä tekevät ja mitä kameralle tallentuu. Miehet ovat katseen kohteena JA toimijoita. Miksi tämä on mahdollista miehille muttei naisille? Kirjoitan tätä, koska koen, että huomiomme on väärässä paikassa: Vähäpukeisen naisen ympärille rakentuu umpikuja.

Naisen seksuaalisuus on aina ongelmallista. Sitä pitää miettiä, se ei ole kevyttä. Useat viimeaikaiset puheenvuorot tuntuvat väittävän, ettei vähäpukeinen nainen nauti omasta kehostaan, vaan hän tekee tuon kaiken itseään vastaan.

Joko pelatakseen, tai koska ei paremmasta ymmärrä, tai koska se on helppoa, mutta ei ainakaan siksi, että se tuntuu hyvältä.

Kirjoittajat kuten hooks, Levy ja Wade korostavat vastuuta, joka liittyy yksittäisen feministin valintoihin suhteessa naisiin kollektiivina. Kuvittele hetki elokuvien naisia. Naisen seksuaalisuus ei siis ole onnistunutta kapinaa. Oletko varma ettet halua ottaa chatin Flash-versiota käyttöön? Mutta eihän siinä ole mitään järkeä.